De Drei Boge – route

Deze wandeling werd ‘gemaakt’ in volle Corona-periode. Het is niet toegestaan om zich met de auto naar de start van een wandeling te begeven, vandaar dat we maar zelf een wandeling hebben gemaakt die in het centrum van Neerpelt start.

Startplaats: CLB gebouw in de Bremstraat te Neerpelt (fietsparking aanwezig!)

Afstand: 4,8 km

Route kan zowel te voet als met de fiets worden gedaan. Ook vlot toegankelijk voor rolstoelen en kinderwagens. Vermits er 2 keer over het kanaal moet worden gegaan, moet er dus af en toe wel geklommen worden.

Uw route op een PDF-bestand

VOOR EEN UITGEBREIDE FOTOREEKS VAN DEZE ROUTE, klik op de foto hier onder:

Uitgebreide route-beschrijving (ook beschikbaar via pdf hier boven)

1. Op het einde van de parking van het CLB gebouw, aan de kant van het kanaal, gaat u de trappen op, en stapt dan links verder, richting brug
  2. Vlak voor de brug gaat u links het paadje op dat naar de brug leidt
  3. Op de brug draait u naar rechts, verder de brug op, eens u terug aan het dalen bent, neemt u het paadje rechts, tot aan de Volmolenstraat
  4. Daar draait u naar links (richting de eeuwenoude boom), om daartegenover, dus rechts, naar het kanaal te wandelen
  5. Aan het kanaal draai je naar links, waar je kan kiezen: op de steentjes vlak langs het kanaal, of op de iets daaronder gelegen weg
  6. Direct nadat je de brug onder bent gewandeld, draai je links in.
  7. Vervolgens ga je onder de eerste 2 bruggen van de Drei Bogen door …
  8. Bij een volgende splitsing sla je rechts in, en blijf je doorwandelen tot je op de Boelehoef uitkomt. Hier draai je naar rechts, richting spoor
  9. Direct na het oversteken van de spoorweg, draai je naar rechts, en wandel je verder tot je uiteindelijk weer aan het kanaal uit komt.
  10. Daar ga je rechts onder de brug door, zo’n 100 meter verder draai je rechts in en blijft rechts aanhouden, tot je na een klein klimmetje op het fietspad komt, waar je rechts gaat. Zo wandel je uiteindelijk over de brug
  11. Zodra je over de brug bent, draai je (aan de spiegel) naar rechts, tot je aan het kanaal uit komt.
  12. Daar draai je naar links, en blijft verder stappen tot je uiteindelijk terug aan het vertrekpunt uit komt.